Voelen

Ik huil,
maar ik hoef niet te huilen.
Jezus zegt:
‘waarom huil je?’

De leeuw uit de stam van Juda,
de wortel en het geslacht van David,
de blinkende morgenster heeft overwonnen.

Ik voel me bang,
maar ik hoef niet bang te zijn.
Jezus zegt:
‘vrees niet, Ik ben met je’.

Tegenstrijdige gevoelens.

Ik geloof Hem,
echt waar,
ik wil Hem geloven,
elk Woord.

Maar toch…

Ik huil,
ik voel,
tot Uw eer,
tot U zegt dat het niet meer hoeft,
tot Ik Uw grootheid zie,
tot het moment dat U weer nieuw leven brengt.

Net als bij begraven Lazarus,
als bij Uzelf,
heeft  U de situatie:
verdriet,
pijn,
de dood overwonnen.

Dat weet ik.
Tot dat moment,
het moment dat Uw grootsheid zich voor een ieder openbaart,
tot dat moment voel ik,
huil ik,
en kniel ik.

Tot eer en glorie van Uw naam.
Uit ontzag voor Uw naam.
Dat is namelijk wat Uw naam doet met mijn emoties.

Veel emoties,
diepe emoties,
om te voelen,
om te transformeren tot creatie,
zodat we ons kunnen uiten,
en  onszelf kunnen delen tot verlichting.

Verlichting van jezelf en de ander.
Zodat mijn leven… ons leven wijst en blijft wijzen naar U.
Tot eer van Uw naam.

Dank U wel,
dat ik mag voelen.

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

