Uw wil geschiede

Zo prachtig is het,
zo prachtig is Uw wil,
zoals David zegt:
Uw bevel is een vreugde
voor ons hart.

Uw voorschriften bevatten
alleen waarheid,
ze zijn kostbaarder dan goud
en zoeter dan honing;
dat is Uw Woord in mijn hart.

Ik kan het nu alleen maar
met David eens zijn.
Uw liefdevolle woord
wijst mij op mijn hart.
Het wijs mij op mijn wil,
op wat ik echt wil,
wat ik in het diepst
van mijn ziel verlang:
Uw wil,
Uw balans.

Mijn wil
wordt in het diepst
van mijn ziel
één met Uw wil,
daar wordt Uw wil
een vreugde voor mijn hart:
dat is contact met U,
om Uw liefde te kennen,
om U echt lief te hebben.

Een bijzonder bevel.

Want U wilt wat ik echt verlang.
Niet wat de wereld van mij verlangt.
Maar waar ik voor gemaakt ben,
Waar ik echt energie van krijg.
Waar ik nu en op lange termijn
gelukkig van word.
En waar op lange termijn
ook mijn omgeving gelukkig van wordt.

Zodat U mij
volledig kunt gebruiken,
zodat ik Uw blijde boodschap
daadwerkelijk mag leven
en delen.

Daar waar Uw waarheid
de ruimte krijgt,
is geen plaats voor angst,
geen plaats voor religie.

Laat staan voor
vooroordelen,
voor maskers,
voor overmoed,
voor spelletjes,
of onrecht.

Waar Uw waarheid de ruimte krijgt
is liefde
en vrede,
gerechtigheid
en trouw.

Gedachten bij Psalm 19 

Leave a Reply

